자율주행 관련 번역 방

모빌아이 차량 충돌방지와 인공지능[번역]

케이트쌤 2020. 1. 27. 04:48

제목과 같은 주제로 검색하다가 가장 팬시한 글은 모빌아이 홈페이지에 있었네요. (물론 제품 홍보용입니다)

워낙 팬시하셔서... 조금 번역한 글과 원문을 올려놓았습니다.

 

What does AI have to do with Collision Avoidance Systems?

 

충돌 방지, 군집 주행 안전, 산만 운전


충돌 방지 시스템은 수년 동안 시장에 출시되어 차량 안전을 개선하는 데 효과적인 것으로 나타 났지만, 많은 차량 관리자의 경우 차량 후드 아래 어려운 기술입니다. 충돌 방지 시스템의 작동 방식을 살펴 보겠습니다.

Mobileye 충돌 방지 시스템의 핵심은 인간이 자신의 눈과 카메라로 무장한 컴퓨터 (눈과 동일한 작업을 수행 할 수 있는) 을 사용하여 운전한다는 것입니다. 컴퓨터의 경우는 지루하거나 피곤하거나 초조해하지 않는 이점도 있습니다. 예를 들어, 8 시간 동안 고속도로를 주행 한 사람이 차에서 안전한 거리를 유지하기 위해 얼마나 집중해야합니까? 반면 충돌 방지 시스템의 컴퓨터의 경우 2 시간, 4 시간 또는 8 시간이 모두 동일합니다.

 

그러나 중요한 부분은 컴퓨터가 사람처럼 “보도록” 하여 적절하게 반응하도록 하는 것입니다. 바로 여기에서 Mobileye의 풍부한 역사와 시장에서의 폭 넓은 수용이 중요한 역할을합니다. 20 년 동안 Mobileye는 컴퓨터 칩에 필요한 인공 지능 (AI)을 개발하여 정지 된 차량에 너무 가까이 다가간 상황과 단지 교통량이 많은 상황을 구별합니다.

 

이 수준의 학습에는 몇 년동안 이루어진 수백만 마일의 주행이 소요됩니다. Mobileye의 AI는 20 년 동안 개발되었으며 2 억 마일의 가치가있는 비디오 영상을 기반으로합니다. 이 영상은 열심히 분석하여 AI를 훈련시키는 데 사용됩니다. 교통 표지인지 보행자인지도 우리의 인공 지능 (AI)은 그 차이를 알 수있는 충분한 영상에 대해 “보았으며” 훈련을 받았습니다. 이 모든 경험은 Mobileye 's EyeQ® 칩에 녹아들어 충돌 방지 시스템의 일부가되었습니다.

 

그리고 미래는 더욱 흥미로워 보입니다. Mobileye의 차세대 칩은 다른 차세대 칩에서 수집 한 정보를 활용하여 해당 정보를 다른 Mobileye가 장착 된 차량으로 크라우드 소싱합니다. 이를 통해 Mobileye 충돌 방지 시스템은 클라우드를 통해 교통 및 날씨 조건에 대한 정보를 실시간으로 공유 할 수 있습니다. 이 시스템의 또 다른 장점은 사람의 개입없이 정보가 자동으로 전송되므로 운전자가 도로에 계속 집중할 수 있다는 것입니다.

 

https://www.mobileye.com/us/fleets/blog/collision-avoidance-and-ai/

Collision Avoidance,Fleet Safety,Distracted Driving

While collision avoidance systems have been on the market for years, and shown themselves effective at improving fleet safety, for many fleet managers they are a mysterious piece of tech under their vehicle’s hood. So let’s take a look at how our collision avoidance systems work.

The key behind Mobileye collision avoidance systems is that since humans drive using their vision, a computer, armed with a camera, can do the same – with the added benefit of never becoming bored, tired or impatient. Take, for example, a person who’s been driving down a highway for eight hours, how much concentration can they truly muster to keep a safe distance from the car ahead of them? For the collision avoidance system’s computer on the other hand, two hours, four hours or eight hours are all the same.

 

The tricky part, however, is getting the computer to “see” as a person sees and react appropriately. That’s where Mobileye’s rich history and wide acceptance in the market plays a significant role. For twenty years Mobileye has been developing the artificial intelligence (AI) necessary for a computer chip to tell the difference between a stopped vehicle and a moving vehicle or distinguish between you getting too close to the vehicle ahead and just being stuck in heavy traffic.

This level of learning takes years, and millions of miles to acquire. Mobileye’s AI has been developed over two decades and is based on 200 million miles’ worth of video footage. This footage is painstakingly analyzed and used to train our AI. Is that a traffic sign or a pedestrian? Our AI has “seen” and been trained on enough footage to know the difference. All of this experience is burned into Mobileye’s EyeQ® chip, becoming part and parcel of our collision avoidance system.

And the future looks to be even more exciting. Mobileye’s next generation chips are designed to take advantage of information gathered from other next generation chips, crowdsourcing that information to other Mobileye-equipped vehicles. This will allow Mobileye collision avoidance systems to share information over the cloud about traffic and weather conditions in real-time. Another great advantage to this system, is that the information is sent automatically, with no human intervention, meaning your drivers can remain focused on the road.

This cloud-based AI will even be able to learn to adjust to weather conditions, for instance notifying the headway monitoring & warning that more stopping time is needed during rainy weather.

And these benefits aren’t limited to road and weather data. The AI will be able to implement smart ADAS, learning about driver behavior and reacting appropriately. For instance, if a vehicle receives frequent lane departure warnings, the system can alert the driver that it may be time to pull over for a short rest.

So, while technology may seem a bit overwhelming at times, it also offers fleet managers an opportunity to make their fleets safer and more cost-effective.